14e Werkweek | Zaterdag 6 t/m Zondag 7 Juni

17 juni 2020 - Hoboken, New Jersey, Verenigde Staten

Zaterdag is wederom een mooie zomerse dag. ’s Ochtend lopen wij via de Dolce & Salato met ontbijt incl hun befaamde cappuccino naar de Hudson en strijken neer op een bankje. Stelt feitelijk niets voor maar wat is dat toch genieten op deze manier. De eigenaar van Dolce & Salato heeft ons wat extra pudding croissants meegegeven. 'From the house'. Wij hebben hen gemist, fijn dat ze weer open zijn. Komende week gaan zij hun terras weer opzetten. Het begint weer allemaal ergens op te lijken.

Na ons ontbijt aan de Hudson, pakken wij de auto en rijden naar Closter voor onze weekboodschappen en nemen, zoals de afgelopen zaterdagen, verse Sushi mee wat onze lunch is in de zon. ’s Middags maken wij weer een mooie wandeling door de natuur in de omgeving.

Vandaag is de avondklok in NYC afgeschaft, één dag eerder dan gepland omdat alles weer rustig is. Veel winkelruiten zijn uit voorzorg dichtgetimmerd wat een heel apart, beetje ‘spooky’ straatbeeld geeft.

Zondag eten wij voor de tweede keer dit weekend Sushi in Closter en maken een tussenstop bij Englewood Cliffs voor een hiking trip. Ook hier weer een heel mooie omgeving, over de rotsen door bossen langs de Hudson. Wij maken mooie foto’s vanaf één van de vele uitkijkpunten. Het is bizar hoe zo’n rotspunt erbij ligt, uiteraard geen hek erom heen en ik kan mij niet onttrekken aan de gedachte dat zo af en toe iemand van zo’n rots afglijdt, de afgrond het water in. Maar een schitterend uitzicht, dat zeker.

Het is hier ontzettend mooi en het zomerse weer helpt daar natuurlijk ook bij. Het is al dagen rond de 30 graden.

’s Avonds lopen wij onze buurt door. Er is heel veel leven op straat. Het zijn zwoele avonden en je wil eigenlijk niet naar binnen. Het is zo heerlijk buiten. Steeds meer restaurants openen hun deuren, starten voornamelijk met de verkoop aan de straat van hun welbekende verschillende lemonades, gemixt met alcohol naar keuze. Wij wagen ons aan een sangria en een mojito, en genieten van al die mensen langs de boulevard. Het is echt een vakantiegevoel dat wij hebben zodra wij ons op straat begeven met die typische geluiden en die heerlijke temperaturen. Je zou bijna vergeten dat je hier voor je werk bent. Prima combi!

We kunnen er niet over uit, nog 1 weekje werken en dan de heerlijke week vakantie. Niet normaal hoe snel de tijd gaat.

1. Annette Brouwers:
    17 juni 2020
    Dat is heerlijk zulke zomerse temperaturen en ook het vooruitzicht op een weekje vakantie. Nog een fijne tijd , die prachtige Hudson omgeving blijft imponeren. So long....
  2. Renate:
    17 juni 2020
    Dank je wel Annette. Dank voor al je leuke en lieve reacties. Wij genieten nog even van ons laatste weekje hier. Ik probeer het vast te houden, maar het vliegt voorbij ☺️
  3. Ruud Dibbetz:
    17 juni 2020
    Je leest dat de werken sneller gaan ........... geniet nog met volle teugen ......straks heb je dit naslagwerk en de foto's nog maar ......Stay safe and have fun
  4. Renate:
    18 juni 2020
    Ja inderdaad. Gelukkig zijn er altijd die foto's nog! Voor jullie ook, stay safe, have fun & c u soon