1e Werkweek: 1e Werkdag | 2 Maart 2020

3 maart 2020 - New York City, Verenigde Staten

Maandag 2 maart. Om 02.50u locale tijd kruip ik achter m’n computertje. Vandaag staat de virtual workshop voor 3 dagen op de agenda. We gaan het programma voorbereiden voor de ‘Deployment Workshop’ die gepland staat w/c 20 april in Krakow. Zoals gezegd, ik ben van plan CET tijden aan te houden, dus Europese tijden te werken. Collega’s stellen voor morgen iets later te beginnen, maar ik wil niet dat er uitzonderingen voor mij worden gemaakt. Is mijn keuze en ieder nadeel heeft z’n voordeel, even populair gezegd. Kan ik ook op tijd stoppen en heb ik een hele middag vrij! Vanwege het Corona virus, moeten we de workshop gepland in Krakow afblazen. Reizen wordt niet meer toegestaan binnen Unilever, tenzij echt nodig. Dat is geweldig nieuws voor ons, hoef ik niet over een aantal weken weer 1,5 week weg, naar Polen! We besluiten er een virtual workshop van te maken en verzamelen allerlei creatieve ideeën We moeten natuurlijk heel wat timezones tegemoet komen! We bedenken een heel creatief programma, we gaan helemaal los. Om 19.30 Nederlandse tijd sluit ik weer af, 13.30u locale tijd. Geeft even een gevoel van vrijheid, ik kan mijn middag helemaal zelf indelen! Na de lunch vanuit de luie stoel met voetenbank die ik inmiddels langs het raam heb gesitueerd, met het uitzicht dat volgens mij nooit gaat vervelen, dwing ik mijzelf even een tukje te doen. Met The Four Seasons van Vivaldi aan op mijn Appeltje, lukt het toch niet helemaal. Al met al vat ik toch wat hazenslaapjes. Ik ben heel benieuwd hoe Marco het heeft. Hij heeft vanochtend wat vanuit huis gewerkt en is rond 07.45u vertrokken. Spannend. Op kantoor is hij om 08.15u één van de eersten. Al snel ziet hij enkele bekenden en kan hij mee naar zijn werkplek. Hij heeft een goeie dag! Prima start op zo’n eerste dag en zijn rol al vorm gegeven. Natuurlijk weer een dag ramvol calls en andere meetings. Ook hier weer een fijn team om mee te werken. Het kantoor is heel sfeervol, al zou je dat van de buitenkant niet bedenken.

Na mijn bumpy hazenslaapjes ga ik lekker naar buiten. Even color catchers halen en washandjes. Washandjes had ik klaar gelegd maar liggen waarschijnlijk nog ergens op de badrand in Reeuwijk. Het is ongelofelijk zacht buiten, 12-14 graden zo blijkt! Dat is een heerlijke afwisseling na die scherpe kou van afgelopen dagen. Wel telkens met een zonnetje, maar toch berekoud zo rond het vriespunt. Ik geniet van de nette straten en de prachtig mooie gebouwen en appartementen in deze buurt. Het is rond half 5 en overal lopen moeders met kinderwagens, ik denk na het werk, kindjes ophalen van de opvang die je hier overal in groten getale ziet. Kindjes zijn allemaal vrolijk, dartelen over straat, geven kusjes aan broertjes en zusjes, daar word je toch vrolijk van. Het is echt een beetje een dorp deze buurt. Bij de Shoprite is het enorm druk, maar gezellig. Of misschien ervaar ik het gewoon zo. Enorme rijen voor de kassa’s maar ik heb toch plenty tijd! Ik loop langs enkele appartement gebouwen waar wij in NL ook naar hebben gekeken. Ik herken de gebouwnamen, straatnamen en de gebouwen zelf van de foto’s en bedenk mij dat we een heel goede keuze hebben gemaakt, zo op afstand. Wij hebben een heerlijke woning waar wij ons al helemaal thuis voelen!

Marco appt om 18.10u dat hij naar huis komt. Onderweg ketsen er vlak voor hem, plots 3 auto’s op elkaar. Door de rappe reactie van Marco en de remmen van onze rode bolide staat hij gelukkig op tijd stil. De Jeep komt ongeschonden uit de strijd, remt als de brandweer, komt natuurlijk door die kleur.. Om 18.45u zie ik hem aan komen rijden. Ik maak de fles wijn, die wij donderdag bij aankomst bij de locale slijter arresteerden, alvast open. Even een wijntje met de verhalen voor wij gaan eten. Hij is helemaal enthousiast, de kop is eraf. Heerlijk, we zijn weer thuis.

1. Annette Brouwers:
    3 maart 2020
    Lieve Renate en Marco , voor de eerste dag al een prachtig verhaal , zo kan ik een beetje meeleven , geweldig vind ik het , wat een unieke belevenis voor jullie , hartelijke groet vanuit Reeuwijk A
  2. Renate:
    3 maart 2020