3e Werkweek | Maandag 16 t/m Zondag 22 Maart 2020

28 maart 2020 - Hoboken, New Jersey, Verenigde Staten

Maandag 16 maart

Marco werkt met het “Core” team nog steeds op kantoor, is inmiddels een heel klein groepje, namelijk 3 personen. Een aantal collega’s is het afgelopen  weekend naar huis vertrokken, terug naar de UK. Zij waren hier voor een aantal weken voor het uitvoeren van de systeem en proces testen. Zij zouden nog een maand blijven maar durven het niet aan. Bang dat zij binnenkort niet meer kunnen vertrekken. Achteraf gezien hebben zij daar goed aan gedaan. Overige collega’s werken vanuit huis. Redelijke aanpassing voor het team. Tijdens een redelijk belangrijk gesprek, heeft een collega niet door dat haar microfoon openstaat zodat iedereen kan volgen dat zij hele gesprekken voert met haar bezoek over vanalles behalve het werk. Tsja, dat kun je slecht gebruiken, wordt nog een pittige uitdaging, alle focus van een ieder moet nu gericht zijn op de Go Live. Deze is in 2 weken van nu.

Dinsdag 17 maart

Vanaf vandaag werkt (gelukkig) ook Marco vanuit huis. Het kantoor gaat nu volledig op slot. Met z’n twee de hele dag in calls is het een beetje schipperen in ons appartementje, de één aan de keukentafel, redelijk comfortabel, de ander weggestopt in de ‘logeerkamer’ of slaapkamer meteen ladekast omgebouwd tot bureau. ‘Gezellig’ op afstand van elkaar met onze koptelefoons op. Maar heerlijk zo samen!

Woensdag hetzelfde recept. Het is vrijwel uitgestorven op straat. ’s Avonds scheppen wij zoals iedere avond, nog even een luchtje en op de boulevard is het een enorme drukte. Vooral hardlopers en de jonge gezinnen, veel kinderen, iedereen wordt even uitgelaten na een dag binnen zitten en waarschijnlijk moe van het ‘thuisonderwijzen’.

De rest van de week zijn wij vooral veel aan het werk. Ochtend, middag, avond en weer op tijd naar bed, morgen om 05u weer de eerste call.

Marco is vooral druk met de Go Live en heeft het eigenlijk best goed naar zijn zin. Snap ik ook, veel uitdagingen en einde dag is toch weer gelukt wordt ’s ochtends onmogelijk lijkt.

Inmiddels wordt men nu sterk aangeraden binnen te blijven, alleen 1 persoon eropuit voor de noodzakelijke boodschappen, is het devies. Maar nog steeds zijn de koffiecorners open.

Zaterdag 21 Maart

We zijn een beetje door alle boodschappen heen na drie weken dat wij hier zijn, dus rijden wij naar de grote ruime Target even verderop. Daar is wat meer ruimte dan in de supermarkten in onze buurt. Nog steeds zijn veel lege schappen maar we kunnen aardig de benodigde zaken bij elkaar verzamelen. De Starbucks die net buiten de winkel gevestigd is, is nog open dus nemen wij een coffee to go en lekkere cakejes mee. Heerlijk en het weer is prima.

Nog steeds zijn er geen glorix doekjes, maar ik heb ergens op een verlaten schap een flesje alcohol kunnen bemachtigen. Ik heb mijn brilletje niet op maar ik kan alcohol en 75% duidelijk lezen. Lijkt mij prima. Thuis neem ik een gastendoekje en sprenkel deze flink in met de alcohol, hup in een plastic tasje en in mijn rugtas. Dat moet dan maar onze hand sanitizer zijn.

Na de boodschappen thuisgebracht, rijden wij naar Cornwall. Willen daar even door het bos wandelen. Weer een mooie omgeving en in het bos in de heuvels is het doodstil. Alleen een trein die onderaan de heuvel duidelijk hoorbaar is, met name vanwege zijn eindeloos getoeter door de stilte. Het geluid van een locomotief uit een film van ‘vroeger’, zo hoor je ze niet vaak meer.

Eenmaal onderaan de heuvels aangekomen, begrijpen wij het eindeloos getoeter. Verschillende onbewaakte overgangen bevinden zich hier. Prachtige omgeving hier in Cornwall, in de heuvels en aan het water.

Zondag 22 maart

Wij rijden vandaag naar Long Island. Over de bruggen naar dit schiereiland langs de stranden.  Weer een nieuwe omgeving en mooi te zien. Het is hier drukker op straat dan in Hoboken of in New York. Bij een locale ijsjes zaak doet goede zaken, er staan erg veel mensen buiten in de rij, dicht op elkaar.

Het barst hier van de tolwegen maar bij de huur van de rode bolide vonden wij het niet nodig een tolkastje aan te schaffen. Daar hebben wij inmiddels best een beetje spijt van, veelal contant betalen, handen poetsen, en weer verder. Soms is er zelfs geen mogelijkheid te betalen of wij missen deze mogelijkheid telkens. Wij zijn benieuwd naar alle boetes die wij inmiddels verzameld moeten hebben.

Wij rijden verder door richting Hampton Bays. Op de boulevards is het redelijk druk. Wij rijden een stuk verder door naar het strand. Enorme parkings, met hier en daar een auto geparkeerd. Op het strand zien we in de verte nog wat mensen maar het is behoorlijk uitgestorven. Heerlijk even zo’n strandwandeling. Er staat veel wind en het is behoorlijk koud.

Op de terugweg rijden wij weer dwars door New York City, nagenoeg verlaten straten. Je ziet vooral nog zwervers op straat.

Rondje Central Park. Daar is het duidelijk drukker dan in de rest van de stad. Mensen zitten samen op een bankje, de één uiterst rechts, de ander uiterst links op het bankje. Er zit een groepje van 6 mensen op een stoel (van thuis meegenomen) in een kringetje op gepaste afstand van elkaar. Het is toch weer of eigenlijk, nog steeds genieten van deze wereldstad, zij het nu dan vanuit de auto. Maar voor nu de beste of enige optie.

1. Rien & Ike:
    28 maart 2020
    Marco en Renate, fijn dat het jullie goed gaat, we hadden niet gedacht dat de wereld zo kon veranderen met deze vreselijke Corona ziekte en hopen dat we er voor bespaard blijven. Kijk goed uit en volgt de instructies. Liefs van jullie buren.
  2. Renate:
    28 maart 2020
    Hi lieve Rien en Ike, wij doen zeker voorzichtig. Het is ongelofelijk hoe hard het nu gaat. Ook voor jullie, all the best. Veel liefs van ons.
  3. Annette Brouwers:
    30 maart 2020
    Goedemorgen Marco en Renate, Gisteravond was New York in beeld in Nieuwsuur , dramatisch en momenteel het episch centrum van de uitbraak , fijn dat jullie die heerlijke Starbuck koffie nog kunnen bemachtigen , mmmmm….. kreeg van een vriendin de wens stay healty, stay safe, stay beautiful dit alles wens ik jullie van harte toe, tot de volgende blog...…...liefs A en B
  4. Renate:
    30 maart 2020
    Dank je Annette en Bastiaan. Inmiddels is er geen coffee to go meer te krijgen. Ook de Starbucks en andere koffiezaakjes zijn gesloten. Wij wensen jullie ook het allerbeste, het enige echt belangrijke momenteel ☺️