Zondag 1 Maart | Test route Upfield

2 maart 2020 - New York City, Verenigde Staten

Vandaag rijden we de route naar kantoor, Upfield in Hackensack. De 'oud-Unilever' Margarine tak. Met mij als navigator neem je wel risico’s, dan kan het even wat langer duren naar de eindbestemming en helpt zo’n ‘test-route’ niet persé. Ik stuur Marco iets te vroeg naar een afslag en we rijden dus hup de Lincoln Tunnel in, onder de Hudson door richting New York City. Nou ja, als Lincoln bewonderaar wilde ik sowieso die tunnel een keer door rijden, dus hebben we die alvast gehad. De staat van de tunnel doet de man geen eer aan. Zo'n mooie, bijzondere man en zo'n bijzondere habbiebabbie tunnel. Einde tunnel meteen rechtsomkeert de tunnel weer terug in, terug naar New Jersey. Daarna gaat het goed, althans mede omdat Marco op de laatste momenten de afslag hier en daar nog net redt. Tsja, in NL gaat het al niet veel beter dus ik kan de Amerikaanse wegen niet de schuld geven. We komen aan bij de kantoortorens waar ook Upfield gevestigd is. Hier moet hij morgenochtend dus beginnen. Nou succes, ik hoop dat hij de route morgen nog aan elkaar kan breien. Hij weet het wel, verzekert hij mij. Ik ben blij dat ik morgenochtend gewoon twee stappen naar de keukentafel kan nemen en achter mijn computertje kan kruipen. Ook al is dat morgenochtend 03.00u Amerikaanse tijd komende week.

We rijden binnendoor terug, mooie huizen, de grote typische gezinswoningen met enorme tuinen eromheen en die fantastisch leuke veranda’s waar je jezelf op ziet schommelen als je oud bent. We rijden nog even naar Unilever, is weer een stuk de andere kant op maar willen wij toch ook nog even zien. Grappig om daar te zijn, is toch Unilever, een bedrijf waar wij zoveel aan te danken hebben. Maar tegelijkertijd, daar hebben wij dan ook altijd ongelofelijk veel voor gedaan en gelaten! Geweldig mooie tijden zijn het geweest bij een geweldig mooi bedrijf. Unilever USA, Sylvan Avenue in Englewood Cliffs. We waren er nog nooit geweest.

Binnendoor rijden wij weer terug richting Hoboken. Wij kruisen de George Washington Bridge. Wat een enorm imposant grote brug is het toch. Dat is de brug waar wij in 2013 samen met de kinderen New York binnenreden. Ik spring de auto uit om langs de weg nog wat mooie foto’s te schieten. Lang niet zo mooi als in het echt, maar toch. Het is trouwens 0 graden, eigenlijk hartstikke koud, vooral met die wind.

We rijden verder, via de River Road weer door. Enorm veel nieuwe wijken staan hier, er komt geen eind aan. Ook geweldig om hier te wonen maar ook erg 'betonnerig'. Waar wij verblijven is het meer dorps. Veel gezinnetjes en koffietentjes, mooie boulevard met parkjes, etc. Wij zitten daar echt geweldig, vinden wij zelf.

Bij ons in de buurt hebben we inmiddels een grote super-market gevonden, Shoprite. Hier doen we nog wat boodschappen, water en eten voor deze week. Super druk en gezellig. Allemaal vrolijke mensen die je aanspreken op de Amerikaanse amicale manier. Ik word er vrolijk van, nou ja, nog vrolijker van. Vrolijk was ik al. Na de meer dan 30.000 stappen van gister en zware boodschappen tassen die we weer meezeulen, laten we de trappen even achterwege en gunnen onszelf de lift naar de 5e. Na een uurtje vertrekken we weer richting Hudson, rechts richting het zuidelijke puntje. Fascinerend, we kijken onze ogen uit vooral naar NYC. Ergens tussen de vele immens hoge gebouwen spotten we The Chrysler Building. Die lijkt behoorlijk petiterig tussen al die enorme reuzen van torens. Prachtig mooi gebouw, Chrysler Building. We lopen over de Boulevard, vele parkjes, gezinnetjes en skaters op een skatebaan aan de Hudson. Zouden die jongens wel beseffen op wat voor geweldige plek zij aan het skaten zijn? Vast wel. Het is heerlijk zonnig, dat maakt de temperatuur wat meer aangenaam. De afgelopen dagen waren heel zonnig, wel koud maar feitelijk geweldig goed weer. ’s Avonds verlicht The Empire State Building weer. Gisteravond in prachtige diverse kleuren, vanavond blurt de witte verlichting langs het gebouw. Wat een schitterend gezicht vanaf de bank. Helikopters vliegen af en aan, de hele dag door. Trump die nog even langs gaat bij zijn Trump Tower, Mariah Carey die na een optreden terug vliegt naar haar miljoenen penthouse in Manhattan, schat ik allemaal zo in. Doordeweeks is het duidelijk drukker met het helikopter verkeer, waarschijnlijk is dat een stuk handiger en sneller voor veel zakenlui om zich naar en van kantoor te bewegen. Wij hebben een spannende dag morgen, gewoon met onze rode Jeep en de keukentafel.