15e Werkweek | Maandag 8 t/m Vrijdag 12 juni

17 juni 2020 - Hoboken, New Jersey, Verenigde Staten

Dit is onze laatste werkweek. Zoals gezegd, deze weken met dit mooie zomerse weer en de zwoele avonden voelen vooral als vakantie zodra wij ons appartement uitstappen.

Zoveel als mogelijk stappen wij in de middag naar buiten, even langs Dolce & Salato of langs Starbuck om daar heerlijk buiten van een lekkere koffie te genieten. Al die mensen om ons heen die zich zo lekker relaxt buiten vermaken en de kinderen die met vanalles en nog weet spelen. Het lijkt wel dat als hier de zomer is aangebroken, de temperaturen constant blijven. Het blijft tussen de 26 en 31 graden.

Deze week is er ook veel aandacht voor de graduates. Ieder jaar een belangrijk item maar vanwege het virus kan het dit jaar niet gevierd worden zoals men gewend is, inclusief de proms waar iedereen naartoe leeft. Veel afgestudeerde jongens en meisjes lopen in grote groepen over de boulevard in Hoboken, uitgedost in rode en witte gewaden, met veel plezier en veel balonnen. Het mooie weer zal ook hier veel goed maken.

Op straat voor de restaurants ontstaan weer de vertrouwde rijen, zoveel jonge mensen, jonge gezinnen met kinderen die zich goed vermaken met elkaar alsof het vakantie is. Wij proberen nog wat andere lemonades uit in combinatie met verschillende flavours of vodka. Kan best zo’n laatste werkweek als we maar redelijk op tijd gaan slapen. Het scheelt dat wij nu allebei Europese tijden werken en dat wij er inmiddels goed aan gewend zijn. Op zaterdag maken wij de allerlaatste zaken af en ik sluit deze dag definitief mijn laptop. Zo, die start ik pas weer op thuis in Reeuwijk over een kleine twee weken. Voor Marco ligt het wat anders maar vind hierin een prima balans. Komende week heeft hij om 6u nog enkele calls, maar die zullen niet heel veel tijd meer vergen. Ik draai mij dan nog even om. Luxe om uit te slapen tot 7u en toch nog een lange dag voor je te hebben.

Vrijdagavond is het een ongelofelijke herrie in het appartement naast ons. Oorverdovend gegil, gejoel, muziek en al dat soort. Zo te horen heel veel jongelui, waarschijnlijk in het teken van afstuderen. Heerlijk toch, die jonge mensen die zoveel plezier hebben en opgelucht dat zij nu aan de grote-mensen-wereld mogen gaan deelnemen. Waarschijnlijk allemaal mooie kansen die voor hen liggen, waar zij waarschijnlijk veel verwachtingen van hebben. Ik hoop maar dat ze allemaal gezond zijn want het klinkt als een heel grote groep. Wij vallen uiteindelijk in slaap. Wij hopen dat ze een onvergetelijk feest hebben gevierd.

1. Rien & Ike:
    17 juni 2020
    Wij hebben genoten van alle reisverhalen! Maken jullie nu alle wettelijke en bovenwettelijke verlofdagen maar lekker op voordat ze vervallen 😅Mooie vakantie en tot ziens in Reeuwijk.
  2. Renate:
    17 juni 2020
    Heerlijk om te horen en zoals gezegd, om te delen! Iets andere vorm van delen dan wij van tevoren hadden gedacht en gepland. Tot snel 😀
  3. Do:
    17 juni 2020
    En ophouden nu, je moet vakantie vieren 😜😜😜
  4. Renate:
    17 juni 2020
    Doen we zeker! Ik houd alleen nog ons dagboekje en foto's bij! 👨‍👩‍👧‍👦
  5. D&C of P&M:
    17 juni 2020
    Als het daarrbij mag blijven dan zal mij dat verwonderen.
  6. Renate:
    Beloofd ! 👨‍👩‍👧‍👦 ❤️
  7. Nicole:
    18 juni 2020
    Was heerlijk om zo mee te kunnen genieten van jullie avonturen !! En kijk graag naar de foto's die nog komen.
  8. Renate:
    18 juni 2020
    Fijn te horen. Zondag as vliegen wij naar huis dus tot die tijd zal ik de foto's zeker delen. 👍🏻